17 Mart 2010 Çarşamba

Sacrifice - elton john





Sir Elton Hercules John, veya doğum adıyla Reginald Kenneth Dwight (d. 25 Mart 1947, London), İngiliz pop/rock şarkıcısı, beste yazarı ve piyanisttir. Müziğin dominantları arasında yer alan İngiliz sanatçı, 1970'lerden günümüze 450 milyondan fazla albüm 40 milyondan fazla single kopyası sattırarak gelmiş geçmiş en büyük şarkıcılar arasında yer almaktadır. Grammy, Akademi, Tony ve Altın Küre kazandığı ödüllerden sadece birkaçıdır. Grammy ödülünü tam beş kez kazanmıştır. Rolling Stone dergisi; onu gelmiş geçmiş en iyi 100 sanatçı arasında 49. sırada göstermiştir.

http://web.eltonjohn.com/index.jsp

Küçük İskender - Sacrifice

Sana bugün bir abajur aldim
Birseyin ucunda durur da yesil chevrolet
Kapilari açik, baltimor plakali, usta isi
Teybinde elton john'dan sacrifice
Biz sahile dogru yürümüsüz
Ayakizlerimizde ölüp erimis peri pelerinleri
Periler birbirine düsman, pelerinler birbirine küs

Sana bugün bir mektup yazdim:
En çok
En çok güllerden söz ettim
Saydam, renksiz, özgür güllerden
Bir gül olmak korkusundan
nedenini hatirlamiyorum ama agladim
Sagda solda yakilip unutulmus sönmüs sigaralar
'Canim...' diye baslanilip
Yarim birakilmis bir sürü kâgit parçasi
ruh parçasi
ask parçasi
bugu parçasi
haz parçasi
paramparça içime paramparça bir kis gelmis
biliyor musun ben daima
Kislari saklanirim kan

Kan ödüldür açikçasi
Sana bugün bir kurban kestim
Hala agriyor ve akiyor bileklerim
Gelip geçici bir seyahat
Üzerinde konusulmamis bir sevgi
Karsilikli hoyrat kullanilmis bedenler
Aydi dalda karsilasan iki çocuk sincap
Dal, agacina düsman, sincaplar birbirine küs
Dudaklarda müstehzi bir hal
Yani bir yere vurup kaybolan far isigi gibi
Bir an aklima vurup kaybolan o fevkalade hayal
Vurup kaybolan ruh ve ask parçalari
Beyaz ve terli alnimda belirip dolasan
Delikanli tanrinin eli
Usulca düzeltirken islak kâkülümü
Otuz yillik ömrümde ilk kez düsledim ölümü
Bugün sana abajur aldim, bir mektup yazdim
Sana, diyorum, bugün bir abajur ve mektup
Ben bugün sana öldüm baskasina degil
Sana, diyorum, bugün bir abajur ve mektup
Ben bugün sana öldüm baskasina degil
Hani o chevrolet yesil, kapilari açik
Teybinde elton john'dan sacrifice
Avcumda, pembe, ziftli bir alyans
Vurup kaybolan bugu ve haz parçalari,
Biriktirdigimiz
Zamanla biriktirenle biriktirilenin
Birbirine karistigi

Ben de bir esya miyim diye düsündügü
Üzüldügü sey
Bir tüy gibi yaniniza gelip
Bir tüy gibi dokunup ürpertip
Sonra
Sonra geri çekildigi... sacrifice...

Koskoca bir aralik ayini müzikle geçirmistik
Sokaklarda elimizde sarap siseleri
Adlarimizin yanyana oldugu
Kalpler kazimistik agaçlara
Modern çagin gereklerine inat,
biz romantiktik biz birbirimizi seviyorduk
biz ayrilmayacaktik biz arabesktik biz...
Bugün bir abajur aldim sana
eve geldim
yatagin hep sol tarafinda yatardin
sol taraftaki basucu sehpasina yerlestirdim onu
bir ampul taktim sari soft hep istedigin gibi
isiginda bir mektup yazdim sana
teypte elton john'dan sacrifice
Beni terkettigini bildirdigin o telefon konusmasi
Gözlerinin gencecik mavisi
birden baslayan, o telasla, bütün gece yagan
Yagmur geldi hatirima
Nedenini hatirlamiyorum ama agladim
Yüzüme kapanan ellerin
Yüzümü yeryüzüne karsi perdeleyen ellerin
O okyanus ellerin geldi hatirima
Kaset sustu kapandi yesil chevrolet'nin kapilari

Tuvalette sarildim jilete hasretle öptüm
Ampul patladi bir anda alev aldi abajur
Kan ödüldür
Kanimi bu gece disari gezmeye çikarttim
tenler birbirine düsman, asiklar birbirine küs
nedenini hatirlamiyorum ama utandim
utandim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder